اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اقدام «رئیسی» در پاکسازی و سالم‌‏سازی قوه قضائیه امیدبخش است

امام جمعه ابهر با بیان اینکه قوه قضاییه بدون ملاحظه و تعارف پاکسازی و سالم‌‏سازی را از درون خود و از مدیران ارشد خود آغاز کرده است ستودنی و امیدبخش است، گفت: طبیعی است تداوم این اقدامات ارزشی و عدالت‏خواهانه با رعایت حساسیت‏‌ها و انتشار هنرمندانه آن با پیوست رسانه‌‏ای قوی هم‏چنان مورد انتظار و توقع مردم و نخبگان است.

اقدام «رئیسی» در پاکسازی و سالم‌‏سازی  قوه قضائیه امیدبخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به آغاز هفته قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار کرد: هفتم تیرماه،سالروز شهادت آیت‏‌الله شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه آیت‌الله بهشتی در کنار همه خدمات خود، بنیانگذار نظام قضایی در جمهوری اسلامی بود، افزود: به همین جهت، هفته اول تیرماه، هفته قوه قضائیه نام گرفته است.

وی با گرامیداشت یاد ونام و خاطره آیت‌‏الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش و نیز قضات شهید و ضابطان انتظامی و امنیتی و قضایی را که در راه گسترش امنیت و عدالت به شهادت رسیدند، ادامه داد: قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می‏تواند حق را بگیرد و مظلومیت خود را برطرف کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه حفظ سلامت قوه قضاییه» اصلی‏‌ترین عامل جلب رضایت مردم است، گفت: ورود دستگاه قضایی در موضوعات مرتبط با حقوق عامه و مسائل زندگی روز مرّه مردم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

رحیمی با بیان اینکه سلامت قوه قضاییه در درجه اول اهمیت قرار و باید آن  یک کار اساسی باشد، افزود: اگر این مهم در دستگاه قضائی عملی شود و اصلاح از درون قوه قضائیه شروع شود ما دیگر شاهد طبری‌ها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکبر طبری، شخصی فرصت‏ طلب و سودجو است که با سوء استفاده از جایگاه خوددر معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه به کار چاق‏کنی و سوء استفاده‏‌های مالی و قانونی دست یازید و سال‏‌ها با مهارت و شیطنت خاص خود و بهره‏‌گیری از عناصر ضعیف و حریص در بین برخی کارکنان و قضات در داخل دستگاه قضا و برخی مدیران در دیگر دستگاه‏ها به زندگی کثیف و آلوده خود ادامه داد، تصریح کرد: با افشا شدن اقدامات او و همدستانش، رئیس قوه قضائیه بلافاصله دستور عزل و سپس بازداشت او را صادر کرد و پس از انجام مراحل قانونی بازجویی و تحقیق و تکمیل پرونده، تاکنون سه جلسه از دادگاه او برگزار شده است.

خطیب جمعه ابهر در ادامه با بیان اینکه قوه قضاییه بدون ملاحظه و تعارف پاکسازی و سالم‌‏سازی را از درون خود و از مدیران ارشد خود آغاز کرده است ستودنی و امیدبخش است، اظهار داشت: طبیعی است تداوم این اقدامات ارزشی و عدالت‏خواهانه با رعایت حساسیت‏‌ها و انتشار هنرمندانه آن با پیوست رسانه‌‏ای قوی هم‏چنان مورد انتظار و توقع مردم و نخبگان است. 
رحیمی در ادامه به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرده و افزود: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد وجود مبارک امام هشتم(ع) دهه کرامت است و این دهه که ابتدای ماه ذیقعدة الحرام است برای انسان مقطع تمرین و درس و مشق کرامت است.

وی با بیان اینکه گرچه در هر زمانی فرصت برای کریم شدن هست اما این  سه ماه حرام (ذیقعدة، ذیحجة و محرم‌الحرام) نیز به مثابه سه ماه رجب و شعبان و رمضان المبارک، سرشار از برکت است، افزود: انسان در این سه ماه بهتر می‏‌تواند بهتر مشق کرامت کند، چرا که ثواب کارهای خیر و کیفر گناه در ماه‌‏های حرام دو چندان است و گناه کیفرش دو چندان است.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول